اگزیستانسیالیسم

نوشته های پراکنده

اگزیستانسیالیسم

نوشته های پراکنده

توضیحاتی در مورد فمینیست

می خوام در مورد فمینیسم حرف بزنم. تفکراتی که در مورد اون حرف ها و حدیث های زیادی زده میشه البته تحقیقات خود من هم در موردش خیلی ناچیز هستش و دوست دارم با نظرات دوستانم این اطلاعات ناچیزم رو کمی جامع تر کنم. ببینید دوستان من به این اصل معتقد هستم که آقا جای خودش رو داره و خانوم جای خودش رو. ببینید عین این میشه که یه آقا بخواهد خودش رو شبیه خانوم بکنه شاید بتونه از لحاظ بدنی و رفتار شبیه خانوما بشه ولی مطمئناً از لحاظ روانی و ظرافت فکری-منطقی که در خانومها هستش هیچ گاه نمی تونه شبیه خانومها بشه. این قضیه در مورد خانومها هم صادق هستش. خانومها دارای یک روحیه ظریف واقعا قابل تحسین هستن که این روحیه رو تو هیچ مردی نمیشه یافت مانند خانومهایی هستش که بدنسازی و پاورلیفتینگ کار می کنند تا شبیه آقایون بشن و میشه گفت همشون یه فمینیست هستن. به نظر من هیچ مردی نمی تونه تربیت فرزندان رو همونطور که مادر انجام میده کامل به عهده بگیره همچنان که خانمی نمی تونه کارهای خشن مردانه رو انجان بده. من به هیچ وجه موافق تبعیض نژادی بین آقایون و خانومها نیستم ولی این که یه خانومی بخواهد مثل یه آقا رفتار کنه، یا حقوقی مساوی آقایون داشته باشه هم نیستم همونطور که آقایون حقوقی برابر خانومها ندارن. این تفاوت حقوق در حقیقت در نفس نیست بلکه در عمل هستش و اصل قضیمون یکی. کسی نمی تونه بگه آقایون عیناً همانند خانومها هستن و برعکس. البته در کشور ما این قضیه خیلی عکس کار میکنه.. یعنی خود خانومها خودشون رو ضعیف جلوه میدن و می خوان با این ضعف یه ترحم مجازی از سمت دیگرون جلبشون بشه که باز در حقیقت این مظلوم نمایی تقصیر جامعه هست که خانومها و آقایون رو با فاصله چنیدین سال نوری!!!! از هم جدا کرده طوری که آقایون خودشون رو عقل کل و دیو سه سر میدونن در مقابل خانومها خودشون رو موجودی ضعیف و بی اراده که اراده و تصمیماتشون داخل مجموعه تفکرات آقایون هستش می پندارن... که این تفکرات کاملا غلط که مستقیما به فرهنگ( البته فرهنگ بی فرهنگی) غلط حالا شاید بگم اسلامی بعضی ها ناراحت شن مربوط میشه که خانومها رو از آقایون جدا کرده مربوط میشه و ما الان باید همانند کشورهای غربی با این رخنه ی جدا کننده مبارزه کنیم تا وضع  از اینی که هست بدتر نشه...اما به نظر من نه از طریق فمینیسم. شاید هم من دارم اشتباه می کنم اما این نظر شخصی من هستش. من با این قضه که خانومها از کارهای اجتماعی درگیر نمیشن خیلی کلانجار رفتم تا پاسخی برای خودم پیدا کنم اما تا بحال چنینی امری برام یافته نشده و کسی جواب قانع کننده ای نداده..یه کتاب هستش البته یه مصاحبه از خانوم ویرجینیا وولف که برای فمینیسم ها چهره ای آشنا هستش که سعی میکنم تو پست بعدی بزارم تا این قضیه برامون روشنتر بشه.در هر حال این فرهنگ کاملا غلط اسلامی هستش که خانومهای ایرانی رو خیلی ضعیف و بی اراده بار آورده(البته با عرض پوزش و این که قصد توهینی نیست به خانومها ولی واقعیت اینه که میگم) و تا مشکلی پیش میاد به جای حل و فسل زود از قصیه قسر در می رن و یا گریه می کنن ویا خودشون رو به باد ناسزا می گیرن و دقیقا کارهای هزارو چهرصد سال پیش همسر محترم علی رو انجام میدادن که کاری جز گریه و زاری و شیون بلد نبود.همونطور که می دونید اولین فمینیستها با ظهور حزب ژیروندن انقلاب فرانسه به وجود آمدن و با با ترور ژاکوپنها(گروهی دیگر از فمینیستهای انقلاب فرانسه) از بین رفتنداین گروه خواستاربرابری و حق مالکیت برای زنان متاهل و مجرد بودند. همونطور که میدونید فرانسه رو میشه جایگاه اصلی فمینیست در دنیا دونست چون پایه های اولیه و تحرکات اصلی فمینیستی در اونجا بوده .به نظر شما آزادی زنان بدون رفع مشکل فقر در بین زنان به دردمی خورد؟؟مسلما که نه به همین علت گروهی از فمینیستها به وجود آمدند با نام فمینیست-سوسیالیست که اولین فمینسیت سوسیالیست همان شخصی نیست جز فلورا تریسان فزرند نامشروع از یک پدر اسپانیایی و مادری فرانسوی که کارش هم نقاشی بود. در سال 1843 اگه اشتباه نکنم اتحادیه کارگران را تشکیل داد.فلورا برنامه کاری خود را بر دو اصل استوار کرده بود:1-کارگران تمامی کشورها برای تامین بودجه مشارکت می کنند.2-این بودجه برای ساخت کاخ اتحادیه کارگران که محل وظایف بیمارستان و مدارس و .. بود استفاده میشود و زنان رهایی خود را بدست می آورند.

نوع دیگری از فمینستها هم اکنون وجود دارند که دسته بزرگی از فمینیستها را شامل می شوند با نام فمینیستها هم جنس خواه.کسانی که مستقل از مردان زندگی می کنند و عاشق هم می شوند.یکی از رمان نویسان هم جنس خواه با نام رادکلیف هال در کتاب چاه تنهایی به این نکته که << در کالبدی اشتباهی به دنیا آمده و محکوم به مرگ ابدی در دنیایی پر از عذاب هست >> اشاره کرده است.البته در این میان نباید نقش فمینیستهای سیاه پوست را نادیده بگیریم که بدون آنها فمینیسم به شکل امروزی نبود.....فکر کنم تا اینجا یه آشنایی کلی با فمینیسم داده باشم اگه کسی بخواد باز می تونم بیشتر در مورد انواع فمینیسم و جزئیات دیگر توضیح بدم که برای امروز مناسب ندیدم..

آخر سر هم بگم که من سعی کردم بدون هر گونه نظر شخصی فمینیسم رو تعریف کنم و اگر توهینی به گروه یا شخصی شده مطمئنا قصدی نبوده وپوزش می طلبم و خواستار شنیدن نظرات شما هستم....تا پست بعدی و روز بعدی.......

بر شاخ امید اگر بری یافتمی 

                             هر رشته خویش را سری یافتمی

                             ************

 

تا چند ز تنگنای زندان وجود؟

                             ای کاش سوی عدم دری یافتمی

(خیامی)

                             *************

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 21:21 http://sheer62

سلام
چطوری
خوبی

هنگام نوشتن حرفات یه کم فکر کن

خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد